Kropp och knopp

I helgen har Faida fått gjort mycket roliga saker. Testat dressyrsadel, fått nya skor och gått på tur ute. Jag säger så här, ÄNTLIGEN fick jag sitta i en dressyrsadel. Det tillhör inte min vardag längre.. Första sadeln vi testade var den bästa! En kieffer med mkt plats för manken och en sittpunkt långt bak. Det märktes stor skillnad när jag testade en sadel med sittpunkten långt fram, då blev hon helt plötsligt framtung och ville inte bära upp sig. Vilket hon annars gör naturligt. Men hon får verkligen en guldstjärna för hur duktig hon var när vi testade olika sadlar och att jag hoppade av och på flera gånger 🌟 

Idag skippade vi ridhuset och dressyrsadlar och tog en skogstur ute. De blev mycket upp och ner och hon fick tänka efter vart hon skulle sätta ner sina hovar bland stockar och stenar. Faida blev trött i både kropp och knopp, skogsstigar var inget som fanns i Stockholm 😜





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0