Hästarnas första meeting

 
I lördags klockan 9:30 styrde Pappa bilen mot Umeå Ryttarförening. Jag satt bredvid och var passagerarförare, ni vet en sån som kommenterar allt "du kör för fort, det kommer trafikljus, det är grönt, akta renen" 🙄😂 Mamma däremot fick sitta i baksätet och sköta fikakorgen, perfekt fördelning 👌🏻 30 mil senare så svängde vi in på Umeå Ryttarförenings anläggning, vilken anläggning det är! Stor och fin, för stor så det är nästan så att man går vilse där. 
 
Först ut ur boxen var Faida, hon fick joggas runt i ridhuset och känna av känslan att vara i hetluften. Vilket hon gillade. Hon traskade runt glatt bland yra hästar och ryttare. Esparado var däremot först ut på tävlingsbanan, vi startade en LA:3 som "uppvärmningsklass". Han klev in på dressyrbanan och ägde den, vilken häst och vilken härlig känsla jag hade igenom hela programmet. Resultatet blev 69,28% och en blå/gul rosett. Inför klass 2, som var MSVC:1 så räknade jag ut att det skulle räcka med en kort framridning. Trots det så kändes Esparado något trött och matt inne på banan, vi fick några små missar men känslan var ändå bra. Vilket domaren också höll med om, vi hade allt från 4-8:or, men med tio 8:or i programmet så gör det inte så mycket med några låga poäng, vi fick totalt 69,52% och det blev vinst även i MSVC:1. Lördagens tävlingar pågick fram tills sent på kvällen.Jag och Amanda åkte ifrån stallet strax efter 21:00 på lördag och var tillbaka i stallet strax efter 05:00 på söndagen. Det blev inte många timmar sömn, istället blev det några timmars skratt ihop med Amanda.
 
Först ut på söndagen var Faida, min lilla fina häst. Mitt hjärta smälter och min själ fylls med ro & glädje nu när jag tänker tillbaka på hur duktig hon var. Att hon som blott 4 år klarar av en framridning till en LC klass, där bara yra hästar och människor rider runt... Att hon sen klarar av att gå i en passage från framridningen in på tävlingsbanan.. Gå in och hålla sig inom dressyrstaketet, se blommor och bokstäver.. Utan att egentligen bry sig så mycket om det, WOW säger jag bara, vilken häst hon är! Däremot gillade hon inte domarbordet, så det gick VÄLDIGT trögt när jag skulle rida mot det, men det gick och det gör mig glad. Vi fick strax över 58%, och aldrig förr har jag varit mer nöjd över den %. Första tävlingen och hon skötte sig så bra. 
 
Esparado gick en MSVC:1 igen på söndagen, det var ett jämnare program men känslan var inte riktigt där. Tråkigt nog fick vi två stora missar i de enkla bytena, som vi annars gör bra. Resultet blev dock endå 68,57% och även där blev det en 1:a plats! 3 starter 3 vinster, så nöjd över honom och detta var bara hans 3:e tävling någonsin.   
 
VILKEN HELG OCH VILKA HÄSTAR JAG HAR😍

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0