Blindbyte

Förra helgen var jag i Sundsvall och agerade hästskötare. Den här helgen är jag i Nordmaling och agerar hundskötare. Same shit liksom 😜 Näärå. Skillnaden är stor. Hästar kan jag, hundar kan jag inte. Jag är inte till någon större hjälp här i Nordmaling. Jag har snappat upp några detaljer inom hundsport, nr 1: Alla hundförare repeterar orden 3 ggr. Exempel: HÄR HÄR HÄR, HOPP HOPP HOPP, IGENOM IGENOM IGENOM. Nr 2: Det finns byten inom sporten. Här blir det inte byten i vart 3:e eller vart 4:e utan här byter man blindbyte, bakombyten och framförbyten. 


Sture missade ett blindbyte i första klassen men sen satt alla byten som en smäck! Dock blev det ingen placering idag. Han tog en tunnel istället för slalom och missade att sätta ner sin tass inom ett markerat område. Han var trots dessa två små misstag väldigt duktig och fokuserad, likaså Amanda 😉








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0