Lurvtuss eller dressyrhäst

Jag har varit så bortskämd den senaste tiden, Faida har leverat bra känsla i ridningen hela tiden. Snäll när man har ridit ut, blivit hoppad uppsutten (!!!), löshoppa fint och jobbat på bra i linan. MEN, under den här perioden har jag glömt att det kanske krävs ett litet dressyrpass då och då mellan allt kul och fläng.. Så i tisdags när dressyrsadel åkte på så gick det allt annat än bra. Hon var spänd, vinglade fram och tillbaka, sparkade mot skänkeln. Ja, helt oriden helt enkelt. Jag fick rida lite längre än vad jag brukar, tillslut blev hon sitt vanliga jag. Det är nu med facit i hand jag inser att hon behöver sitt dressyrpass, inte bara uteritter och hoppning. Hon är ju trots allt en dressyrhäst 😅 


Idag blir det ett pass till i ridhuset för att checka av att hon är tillbaka. I morgon lutar det starkt mot att klippmaskinen åker fram. Hon har så lång och tjock päls! Dock är hon inte riktigt lika lurvig som hon var i vintras.. Men det är inte långt ifrån 🙄 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0