140 dB

Vinterpälsen är borta! En del av den, egentligen väldigt liten del av all päls.. Klippmaskinen som jag fick låna är från stenåldern. Konstigt tänker ni, men även då ville man faktiskt bli av med överflödig päls. Klippmaskinen fungerar alldeles utmärkt, klipper fint och bra, ordentlig liksom. Ljudnivån är långt över tinnitusgränsen och motorn som finns i dånar värre än högtalaranläggningen på dunder!!! Peltorkåpor rekommenderas, och jag lovar, de används av oss alla som är i närheten när en häst klipps 😂 


Det jag försöker säga är att det är inte lätt för en liten 3 åring att förstå att klippmaskinen inte är farlig, när den låter livsfarligt. Med bomull i öronen och två portioner havre lyckades jag klippa halsen och bogen på Faida. Det blev inte ett dugg snyggt, men det fyller sin funktion. Nästa gång hoppas jag på att hon ska förstå att klippmaskinen inte är farlig 👌🏻 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0