60 meter

Igår föll poletten ner, Faida förstod att om ridhuset är 60 m lång - ja då galopperar man 60 m rakt fram! Jag var så glad och nöjd efter gårdagens 10 minuters (!!😝) ridning. eftersom hon travade fint och var duktig i galoppen så behövdes inte mer än 10 min. Visserligen så är det väldigt sällan jag rider längre, men vissa dagar kräver några minuter längre ridning.  Dock så är hon fortfarande lite spänd i början av galoppen, men jag har bara hittills ridit henne 5 ggr, så jag tar det med en nypa salt. 

Avskrittningen blev för hand längst vägen. Bra miljöträning för en 3 åring & även bra med varierat underlag. Från ett mjukt ridhus till asfalt. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0