Gbg Horse show!


Med kort varsel blev det bestämt. Falköping & Göteborg Horse Show lockade mer än vad Stockholm gjorde. Vilket rätt beslut det blev!! 

Min kära vän Elin, som alltid är ute i stora världen och reser, kom hem till Sverige för ca 1 vecka sedan. Vi har hängt ihop hela helgen, varit med hennes familj i Falköping, hängt i Göteborg och på Scandinavium. Ätit galet god mat och druckit goda drycker. 



För mig var det första gången jag var på Scandinavium. Mässan var galet stor och det var för enkelt att gå vilse.. 


Elin bestämde sig på morgonen att hon skulle följa med till Scandinavium. Hon slet på sig kläder i farten och på spårvagnen dit kom hon på att hon valde fel skjorta. Hon menade att en röd rutig skjorta indikera på att hon red western, vilket hon inte ville att folk skulle tro.. Så rätt hon hade! Kolla in gubben som sålde i western montern.. 


... Vi träffade vår hopplärare från gymnasietiden, han frågade Elin om hon hade sadlat om till western... 😜 

(Klockren bild! Kolla in hornen 😂 )


Elin fann även sin one true love, mr Stoneface. 


Dressyren var fantastisk att se! Vi hade otroligt bra platser! Jag satt helt paralyserat, missade knappt ett steg!! Elin, ja hon passade på att ta powernaps på ca 7 minuter åt gången, hon vaknade alltid upp när publiken applåderade, dvs när ritten var avklarad. 



Hans Peter Minderhoud vann världscupfinalen, 2:a kom Tinne och 3:a blev Jessica von Bredow (min favorit) 





Så nu ska jag hem och träna liiiite extra. Så otroligt kul att vara iväg och suga i sig allt man bara kan. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0