Kolmården

Ikväll hade jag en relativt händelserik kväll hos Faida..

Jag hämtade henne, som vanligt längst bort i hagen, fick även som vanligt släpa henne genom heela hagen. När jag börjar skymta grinden så tvärstannar Faida och spanar in i skogen, och med all rätt för ur skogen kom det en älg springandes I HAGEN!!

Jag suckade, de andra två pållarna blev livrädda och under tiden funderade Faida på om hon skulle sucka, bli rädd eller jaga ut älgen ur hagen. Hon fick lov att välja det första alternativet..

Men, om en älg är inne i hagen så betyder det i min värld LAGA HAGEN. Jag fick släppa lös min häst som jag hade lyckats släpa på sååå långt och leta efter ett eller flera hål i staketet. Jag hittade så mycket roliga saker, bl.a. En räv, en hare (levande!!), en golfboll och en fotbollsko..!? Men efter 2/3 av stängsel hittade jag ett ställe som hagen var trasig på.

Quick fix tänkte jag.. Men när jag insåg att elagrigatet var väl inhängnad av elstängsel med tickande ström och långt gräs där hungriga fästingar sitter så höll jag seriöst på att vända på klacken och gå därifrån. Elstängsel är livsfarligt enligt mig och fästingar är blodtörstiga och farliga, det har Martina lärt mig.

Jag lyckades faktiskt övertala mig själv så jag kröp under elstängsel bland fästingarna, stängde av strömmen, lagade hagen, kröp tillbaka bland fästingarna och satte på strömmen 💪🏻 ALLT FÖR SIN HÄst, eller hur..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0