Det lilla är så kul.


Tränsträningen går åt rätt håll! Idag tränsade jag henne som man gör med en fullvuxen häst, likaså när jag tog av det. Hon öppnade munnen snällt och rutinerat, hon är så duktig! Det kan faktiskt vara så att hon har blivit tränsad så förut, men jag tycker ändå att det är snällt av en 2 åring att gå med på det i en sommarhage. 


Hon säger alltid Blääää från början. idag accepterade hon bettet lite fortare och stod med stängd mun sen. Framsteg!


Här blev hennes kompisar uttråkade och gick iväg. Faida blev lite orolig men efter nån minut stod hon lugnt och snällt igen. Jag fick då fortsätta att plocka fästingar, smörja muggen och borsta henne. Hennes mugg kommer och går, men nu har jag lyckas hålla den borta ett par veckor. 


Här är livet som bäst, beta utan något bett i munnen. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0