Falsterbo 2016

Vilken tur vi har haft med vädret! I början av veckan hotade SMHI med regn och blåst alla dagar.. Men det blev totala motsatsen! Vi har haft så bra väder! Varmt, soligt och lite vind. Varken för varmt eller för kallt, helt lagomt! (Om du frågar min hy så tycker den däremot att det har varit för varmt, jag är röd som en kräfta i ansiktet)

Det har varit så många fina hästar, både dressyr & hopphästar. Bästa hästen för helgen var Zuidenwind, så kul att äntligen få se honom live! Han har lämnat så många fina avkommor, och Regi som är typ den bästa hästen jag någonsin ridit, är efter Zuidenwind. Jag är lite sugen på att hitta en Zuidenwind avkomma själv, eller kanske tom betäcka Faida med honom om ett par år.

Bland hoppehästarna var Malin Bayards nya en fröjd att se! Dom två ser ut att passa varandra som handen i handsken!

Tyvärr så hade jag inga läktarbiljetter på torsdagen då de flesta unghästklasser gick.. Men några fina såg jag. Himla kul och inspirerande att se dom hästarna gå och ryttarna rida. Det var många fina 7 åringar, favoriten där blev Marina Mattsons Quatermain, så läcker! Bland 6 åringarna såg jag bl.a. Patriks beridare Malin Nilsson rida, vilken duktig tjej! Blev riktigt imponerad när jag såg henne på framridningen, korrigerade i rätt ögonblick och red väldigt fint.

I morgon lämnar jag och Stina Skåne och åker tillbaka till Sthlm. Det har varit så kul, men nu vill jag hem och rida. Haha. Det är Tillräckligt att vara borta från hästarna i 4 dagar. (Hur ska det gå när jag har semester?!)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0