Jajamen!!


Men vet ni vad? Idag så skärpte Farbis till sig och gick super! 

Till att börja med så kunde hon trava i högervarv utan att försöka kasta sig ifrån ena långsidan. Kristian hjälpte mig lite igår om hur jag skulle tänka, men för att hjälpa mig själv på traven så la jag fram 2 bommar innanför spåret och travade över dom flera ggr. Mitt över bommarna, fram till bettet och med jämn kontakt på båda tyglarna. Sen så testade jag att bara följa fyrkantsspåret med samma känsla, och vips så kunde hon även trava rakt på den långsidan som hon innan inte ville trava rakt på! 

Hon har fortfarande svårt att bära upp sig på sina lbakben, men idag så började den efterlängtade uppförsbacke-känslan att infinna sig, eller snarare att snart finns den där! Ja ni förstår.. Det kändes iaf bra!! 

Vi testade även på förvänd galopp idag, och hon rullade på utan att bryta av! 

Ni förstår 3 bra saker på ett ridpass! Hon fick självklart en godisbit efteråt 😉 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0