Tillbaka i stockholm

Nu är min semester över och idag var det första dagen i stor Stockholm och hos hästarna.

Faida har verkligen växt på sig och blivit kralligare under den här perioden. Däremot så har hennes mugg kommit tillbaka, så nu har jag tänkt att jag ska tvätta med det här nya super medlet jag köpte från NAF. Får se om det fungerar. Faida trodde också att hon hade gått och blivit vildhäst, när jag skulle fånga henne gick hon iväg och sen fick jag kämpa lite för att få tag på henne. Det har aldrig varit några problem att fånga henne innan.. Jag får ta med mig lite godis nästa gång och muta henne. Men idag fick hon nöja sig med ett bett i munnen. Vi gick en kort promenad utanför hagen, utan att stanna en enda gång, Trots att andra hästarna sprang efter och gnäggade! Jag testade även på att longera lite i skritt, till vänster är det enklare än vad det är till höger. Men samtidigt var det inte världens bästa ställe, utan det var på grusvägen precis bredvid en mötesplats. Jag får se om vi framöver kan gå till en ridplan och testa på att longera på riktigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0