Men ja!


Igår så förväntade jag mig att Fabbe skulle tjura ihop och inte alls vilja arbeta. Men tji på mig! För jag hade helt fel. 

Vi började lektionen med att rida tempoväxlingar. Halvhalt-kort trav- öka. Fabbe lägger gärna in handbromsen lite då & då, så ibland blir det så att han stannar upp och dör av efter en halvhalt, ibland tjurar han ihop och vill inte gå fram eller som igår, han svarar rätt på mina hjälper. Gött!! 

Vi har tränat att göra byten på cerpentinbågar nu ett tag. Jag kan lova er att det är hjärngympa för oss båda. Att ha Fabbe rak, framme för skänkeln, inte byta före eller efter, och inte stanna upp, kolla dit jag ska, planera vägen, räkna språng, lägga byteshjälpen rätt. (Varför började jag med ridning..?) Men igår gjorde vi ett flertal byten som var BRA på cerpentinbågarna, och även de på diagonalen blev helt okej! Poletten börjar att trilla ner! 😄 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0