Kille, tjej eller hen.


Vad tycker ni bäst om? Ston, valacker eller hingstar? Jag själv föredrar ston & hingstar. Men när hingstarna blir hingstiga eller när stona blir brunstiga & tjuriga, ja då föredrar jag valacker! 😉 

Just nu är Farba så brunstig. Hon har även valt ut sin "kärlek", stallets travhäst Swisch har tydligen allt Farba tycker är tilltalande. Hon brunstar och visar sig underlägsen när hon står i stallgången. Swisch har sin boxplats precis där Farba brukar stå i gången. Dvs dom två står mittemot varandra 😉 

Igår var jag ute i stallet rätt så sent. Istället för att rida blev det tömkörning. Jag fokuserade på samma sak som i ridningen, övergångar och tempoväxlingar. Hon var väldigt fin och accepterade jobbet bra. Farba har varit lite öm i huden/pälsen, så hon har varit lite irriterad när jag har ridit. Förhoppningvis börjar det att släppa nu 👌 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0