Farbis


Farba är duktig på att hålla mig sysselsatt. Häromdagen gick jag runt i sommarhagen och letade efter en tappsko.. I förrgår fick jag promenera henne i 45 min och massera strupen, för då hade hon foderstrupsförstoppning. Det hela gick väldigt bra eftersom jag upptäckte det direkt och fick loss foder/höet som hade fastnat på några få minuter. Nu tänker säkert ni alla att man bör blöta hästens mat, men vet ni vad? Hennes mat var uppblött. 

Men nog om tråkigheter! Idag jobbade hon riktigt bra i tömmarna. Jag fortsatte jobba vidare på skänkelvikningar, men idag tog vi det i skritt. Hon jobbade på riktigt bra och var stundtals jätte fin! Jag pratade med min gamle gode vän & tränare Hasse om att jag hade lite bekymmer med att få Farba i en bra arbetsform när hon tömkörs. Jag fick ett par tips och självklart fungerade det han sa superbra! 









Kommentarer
Helena

Jättefin i formen och helt ren i takten! Jättefin!

2015-05-17 @ 08:00:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0