Strålande sol idag med!


Idag hade jag och Fabbe vår första lektion för Kristian. 

Vi värmde upp själv, och den uppvärmningen var inte mycket att hurra för. Fabbe var livrädd för solkatterna i ridhuset och han trodde att  skottkärran som stod i hörnet skulle attackera honom.. 

Men när vi gick ner till andra sidan av ridhuset och påbörjade lektionen så blev Fabbe koncentrerad och var jätte fin! Jag fick träna på att rida på framåt och då menar jag verkligen rida på fram i trav. Kristian ville få Fabbe kvickare och mer framme för skänkeln. Jag fick trava på framåt på långsidorna och i det hitta rakheten. Jag fick därefter rida tempoväxlingar, samla ihop traven lite och sen fram i en kvickare trav. Jag fick avsluta med lite galopp och det kändes verkligen super. Han var så fin, bärig och framme! 

Det jag skulle trimma på i helgen var rakheten, kvickheten. Jag själv skulle tänka på att inte driva utan åka lite mer häst när han väl var framme och ha höger armbåge intill kroppen. Sen det viktigaste, kolla dit jag ska rida. P L A N E R A V Ä G E N ! 

Jag är nöjd med lektionen och taggad på att trimma vidare! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0