Ridning, promenad och nu väntar en joggingtur


Dagen började med sovmorgon! Wooop! Isa var väldigt nöjd, för vi låg kvar i sången ett bra tag och myste. Det är just det hon är bäst på, ligga i sängen och mysa. 

Efter Isa hade fått sin promenad och mat gick jag ner till stallet och red Fabbe. Han kändes fin idag och var med på noterna! Jag joggade bara, ställde igenom och försökte få honom på rätt plats. Precis innan jag avslutade kändes han fin i traven, kvick och jämn! 

Farba var helt fantastiskt duktig idag! Jag travade flera varv på en volt och hon gick dessutom att ställa igenom idag! Hon bjöd även på framåt och lyssnade mer på skänkeln. Eftersom jag kan styra och stanna så pass bra nu i skritt och trav så är der dags att ta sig an nästa gångart - Galopp! Men det får bli till veckan, och när jag har ridsällskap på planen. Däremot var hon helt galen igår när hon var ensam inne i stallet. Hon är brunstig nu, så det blev väl bara för mkt när hon var tvungen att lämna sin kille ensam med stallets andra sto Dutch.. Så idag släpade jag med mig utrustningen till hagen och gjorde i ordning henne där. Och så får jag hoppas på att hon slutar brunsta snart! :P 







Kommentarer
Ann-Charlott

Tjusningen med ston;-)
Jättekul att läsa om dig och dina dagar Madde:-)

2015-03-26 @ 10:38:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0