Lite närmare


Idag fick jag äntligen rida lektion för Kristian! Jag och Fabbe har inte riktigt kommit överens sen vi red vår första lektion. Det är svårt för oss båda. Helt ny ridstil, nytt tänk liksom. Jag själv känner mig lite osäker på hur jag ska rida, hur jag ska placera hans kropp och vad det jag letar efter, och då blir Fabbe tuff och tycker att det är han som vet bäst hur det ska vara. Dvs skritta på lång tygel ;) 

Vi jobbade vidare på att få honom lite kvickare i traven, att jag skulle få honom jämnare i kroppen och att jag skulle få vissa kroppsdelar på rätt plats. Huvudet där, bogen här och bakbenen under. I traven hade vi det lite kämpigt medans galoppen flöt på bra! Kristian är bra när han undervisar. Han har koll på hästen och ryttaren. Han är på mig hela tiden. In med armbågarna, lägre hand, att jag inte ska lägga omkull handen, att jag ska planera vägen och kolla dit jag ska. Just det sista är absolut det svåraste. Haha. 

Jag kände att idag kom jag in i Kristians tänk lite mer. Fabbe blev fin och slutade att köra runt med mig. Jag fick tillbaka befälet! ;) 


Jag hade ingen passande bild.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0