Helgen ..


Vart tog den här helgen vägen? Och jag som dessutom var ledig i fredags med.. 

I fredags hade Felicia anlitat mig som beridare på Baby. Jag själv behövde också en beridare, fast på Fabbe. Som vanligt fick Zickan hoppa in och rida! Baby var fin att rida och Fabbe såg fin ut, speciellt i galoppen! Det är kanon att ha någon dom hoppar upp och rider ibland. Jag har själv haft lite svårare på Fabbe i just galoppen sen jag började rida på hackamore. Medans travarbetet har känts väldigt bra. För Zickan var det tvärtom. Vi skämtade om att jag kör travarbetet och hon tar galoppen! 

I lördags fick alla hästar vila. Jag blev kvar i Strömsund och passade på att umgås med vänner och familj (//vara husmor åt mina två bröder..) 

Idag red jag Farba på ridplanen. Den har äntligen tinat fram, så nu får det vara slut på snö och minusgrader. Farba var pigg så hon longerades och sen hoppade jag upp. Vi blev longerade i skritt och trav. Hon kändes fin idag. Bjöd jämnt framåt, ja någorlunda för att vara en unghäst. Jag tror nog att jag snart kan rida henne helt själv. Alltså utan att någon longerar oss. Kul! 

Det blir inga hästbilder idag. Men däremot blir det en bild på maten jag lagade i fredags, och en bild på världens finaste Käck. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0