Fick hem lite sand från ridhuset idag


Vet ni vad? Idag åkte jag av Fabbe! Så här gick det till: Jag stoppade min vänstra fot i stigbygeln och skulle hoppa upp, han blev rädd för något och kastade sig till höger, jag hängde med i luften och lyckades klamra mig fast runt halsen, han blev rädd för mig och kastade sig igen och då åkte jag i backen! Sen gjorde jag en klassiker.. Jag vägrade att släppa tygeln så han släpade mig några meter, vilket resulterade i att jag fick halva ridhuset innanför ridbyxorna.. Blä...  Ingen blev skadad av den lilla incidenten, så jag hoppade upp och red vidare. 

Fabbe var på hugget och jobbade på riktigt bra idag. Han har gått på hackamore två dagar nu, och han verkar gilla det skarpt! Däremot är just hackamore väldigt tekniskt och svårt att rida på tycker jag. Allt måste ske via sitsen, och ibland när Fabbe springer på framåt och jag vill göra en förhållning så är det svårt. Han viker då in nosen lite väl mycket. En svår balansgång. Jag får istället rida massor av övergångar när vi hamnar i det läget. Trav - skritt - trav, eller skritt - galopp - skritt. 



I lördags hjälpte Zickan mig när jag red. Hon såg inte så glad ut på bilden, men det var hon! Även Fabbe hade svårt att se glad ut på bild i lördags, men även han var glad. 





Kommentarer
Boson

Hihihi hoppsan! 😄

2015-03-01 @ 23:16:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0