Tisdag ..?


Jag tror att mitt upplägg - ta det lugnt men ändå träna för Kristian - vsr ett passande och bra upplägg för Fabbe. Idag när jag red lektion så var det sol om poletten plötsligt hade ramlat ner. Han gjorde utan tvekan de bästa skänkelvikningarna hittills idag, likaså de diagonala travslutorna. Jag fick jobba väldigt mycket förvändgalopp och ur den förvända rida tempoväxlingar och övergångar galopp-skritt-galopp. 

Vi avslutade med att rida några enkla byten på kort diagonal. Men herr vingelpära Fabbe behöver helt klart stärka sig betydligt mer innan vi är redo för att visa upp det på tävling. Kristian tyckte att jag skulle jobba vidare på att rida enkla byten på raktspår intill väggen  ett tag till. Som jag sa häromdagen, det kommer krävas massor av träningstimmar innan vi är redo för MSVB, och i MSVB:4 ingår enkla byten på kort diagonal.. Hejeeeee. 







Kommentarer
Helena

Kul!! Fina på bild är ni också!! 😍👍

2015-06-16 @ 21:46:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0