Ledig- tjohooooolo


Jajjamen! Jag vaknade upp inne i stan, ett par minuter senare var jag påväg ut mot Ågesta. Jag kände för att spendera min dag här ute, kolla på bra ridning och även sitta med när Kristian undervisar. Man lär sig otroligt mycket av att bara sitta och kolla, lyssna och analysera. Detta hinns dock tyvärr inte med när jag jobbar. Då är det fullfart med annat som ska göras. Så det gäller att passa på när man är ledig. 

Men däremot blev inte min ridning super idag. Det var en blandad kompot, bra, dåligt, mellanmjölk, jätte dåligt - till superbra! 

Det som var mindre bra med Fabbe idag var att han ville byta till vänster galopp i högervarv. Jag fick verkligen traggla och kämpa, men tillsist fick jag igenom honom. Phu! Nästa grej var att han inte ville gå i öppna, han gick passage/kadens och böjde bara in halsen.. Efter mycket om och men gick det att rida öppna i TRAV. 

Men bitvis var han kalas-fin! Han kändes jätte fin när jag joggade fram honom, skänkelvikningarna var ruskigt bra och han samlade sig väldigt bra i galoppen idag. Även om det är lite, så är det väldigt bra för att vara Fabbe! 

Farba gick däremot helt okej idag. Hon är duktig om hon går fint och snällt i alla tre gångarter. Det är Väldigt enkelt för henne att vara duktig.. 😉


Fabbe och halvbrorsan Gossip! Det är lottas syster som äger Gossip. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0