Farbis


Farbas utvecklingskurva går verkligen spikrakt upp - just nu! Vi alla vet hur det fungerar med hästar, ibland går det bra och ibland går det dåligt. Bara tappskor, förkylningar och sadeltvånget håller sig långt borta så är jag nöjd! 😉 

Igår skrittade vi ut på en långtur med Farbas kille Strutsen. Maffig, stor och trygg frieserblandning. Vi blev omkörda av lastbilar, motorcyklar och vanliga bilar, red igenom campingområde och typ villaområde. Hon skrittade på framåt och skötte sig utmärkt! 

Idag fick hon jobba lite på ridplanen. Tidigare har framåtbjuningen varit lite dålig, eller ja, så som unghästar brukar vara. Men idag hade den spärren släppt och hon bjöd på bra framåt. Vi tränade på galoppfattniningar och av 5 stycken blev 2 stycken riktigt bra! Det gäller att jag har en bra trav och har koll så hon har kroppen rätt placerad. Pice of cake! 

Jag är lite lur på om jag ska lasta henne och åka hit till Ågesta och rida i morgon.  Det hade ju varit roligt (för mig) och nyttigt för henne! Fortsättning följer.. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0