Ridhusförbud!


Min förkyldning var bättre i morse, men efter två timmars arbete var den tillbaka. Blä. Jag har bestämt mig för att ta det lite lugnt ett par dagar och satsa på att bli frisk. Så därför kommer Fabbe att bara joggas på ridplanen eller ridas ut. Jag har satt ridhusförbud på mig själv! Om jag rider i ett ridhus är det nästintill omöjligt att bara jogga .. ;) 

Idag joggade vi lite på planen. Han kändes fin. Skänkelvikningarna blev bra idag, annars brukar han falla ur den och rinna iväg, idag behöll han samma takten och var kvar i rörelsen. I överlag var travarbetet riktigt bra. Pigg, alert, framåt, svarade bra på mina hjälper och var väldigt bra i formen idag. 

Det blev väldigt lite galoppjobb idag. Jag red några övergångar skritt-galopp-skritt. Där har vi lite att med framöver. Han måste orka samla ihop sig lite mer för att få perfekta övergångar. Men det kommer, dom är trots allt bättre än i höstas, och det är alltid nåt.. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0