fina små nyanser


Idag fick Farba vila och smälta intrycken från gårdagen. I morgon tar vi nya tag och då blir det även så att vi åker till ridhuset med henne. 

Fabbe fick jogga ett par minuter på ridplanen idag. Jag började att jobba honom riktigt lång och låg. Jag red nästan på långa tyglar! Han frustade och var väldigt nöjd och belåten över den framridningen. När jag kortade tyglarna hade jag en fin känsla. Vi jobbade lite med trav - galopp övergångar och att han skulle galoppera framåt och igenom kroppen. Vi avslutade med att korta och länga traven. Inte några stora och våldsamma ökningar eller samling, utan bara små fina nyanser av olika tempon. Han kändes ruskigt fin emellanåt!! 


Vackra fina porslinshästen! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0