Hoppning!


Idag var det dags för hoppning igen! Fabbe var otroligt pigg. Han kunde knappt trava när vi skulle värma upp, utan ville hellre rulla fram i galopp. 

Hoppningen idag bestod av en 5 1/2:a och en serie som bestod av bom, kryss, bom, kryss, bom och oxer. 

Det var verkligen fullt ös från Fabbes sida! Jag gjorde mitt bästa och försökte få honom att trava lugnt mot hindren och lyssna på mina halvhalter. Själv höll jag andan och hoppades på det bästa. Fabbe är väldigt trygg och stannar inte, däremot så sprang han förbi några gånger. Men det var helt och hållet mitt fel! Bättre inramning och mod behövs från min sida! ;) Vi fick till ett flertal språng som var runda och fina, och vi avslutade hoppserien med en oxer på hela 1 m!!! 

Det känns att det var 8 år sedan jag var hoppryttare med tanke på att jag är lite småstolt över att ha hoppat en oxer på 1 m.. Haha!! 


Här är jag och min ponny och tävlar hoppning på Näset. Det varvinga bekymmer att segla över hinder på 1 m då ;) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0