Hasse träning!


Efter två månaders träningsuppehåll var jag och Fabbe långt ifrån den rätta formen. Jag red dåligt och Fabbe körde sig eget race. Det slutade med att Hasse fick hoppa upp på Fabbe och korrigera honom. Efter 20 min med Hasse på ryggen dansade Fabbe fram, och de sista 10 min av lektionen fick jag hoppa upp och rida på en finfin Fabbe.. Att det ska vara så jäkla svårt att rida...

Men efter regn kommer solsken. Så fredagens flopp kompenserades upp av måndagens flipp! WOW så fin och bra Fabbe var! 

Som vanligt gällde det att hitta den rätta känslan och rida fint. Inte brutalt som en plåtslagare, som Hasse själv brukar skämta om ;) 

Det blev mkt travjobb där jag skulle börja hitta bålen och få ihop kroppen. Hitta bakbenen, fronten och tillsist bålen. Smack! Och därefter gick Fabbe som en klocka! Det blev en hel del tempoväxlingar i trav och vi avslutade med liknande jobb i galopp! 

Fabbe var så otroligt fin och gav en fantastisk ridkänsla, så pass att jag inte ville sluta rida!! :) 

Taggad, peppad och längtar galet mkt till nästa lektion!! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0