Fail.


Jag skulle uppskatta om den vänstra bilden kunde vara verklighet. 

Nu är det totalt omöjligt att rida ute - igen. Is, stenhårt och knöligt överallt. Ridhuset är bokat för ridlektioner på em & kvällen. Och att tro att man kan ta sig iväg med hästarna till ett annat ridhus är också omöjligt. Om man inte känner sig manad att köra i diket efter typ 10 m. 

Så nu idag & igår kunde jag ändra om mina arbetstider. Jag red på morgonen och jobbade efteråt, dvs 9-18 istället för 7-16. 

Igår när jag red var Fabbe galet pigg. Då vill han helst springa fort, och om det går lite fortare än det med. Så efter han hade fått springa av sig flera varv var han samarbetsvillig. Idag när jag red så var han lite lugnare och gick lite bättre. Mellanåt kändes han riktigt fin. Vi fortsatte han jobba mycket galopp, tempoväxlingar och så där första gången på flera månader (typ) red vi förvänd galopp!  Balanserad, kontrollerad och fin! På slutet rann han iväg och blev ngt lång vilket resulterade i att vi fick något avbrott. Så nästa gång blir det mindre & kortare jobb i den förvända galoppen. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0