Faida fattar grejen.


Hur stimulerar man ett föl på 9 månader... Jo! I vanliga fall, när underlaget tillåter brukar vi gå på korta promenader. Typ fram och tillbaka på Helenas gård. Men nu när väderguden Återigen är vimsig och har plusgrader i Februari är det omöjligt att gå promenader med en oskodd häst.. Det är verkligen is överallt!! 

Så därför försöker jag stimulera fröken Faida genom att lägga ut höpåsar på stallgången. Jag försökte knäppa lite bilder samtidigt.. 




Det är inga bekymmer att kliva på och över höpåsarna. 



Hon blev riktigt glad när hon upptäckte att det ramlade hö ur en påse. Då passade jag på att lägga en höpåse på henne. 


Nalle tyckte att det var Väldigt opassande att hon stod utanför hans Box med en höpåse på sig... ;) 








Sista grejen vi gjorde var att jag drog höpåsen längst med hela henne och avslutade med att ha den precis bakom öronen. Som ni ser på bilderna ovanför. 


Min fina duktiga lilla Faida! ❤️ 


Kommentarer
Helena

Vilken duktig tjej! 👍

2015-02-12 @ 17:51:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0