Kvalitets


I fredags började jag, Helena och Farba med att sitta i bilkö i 2 timmar. Att först sitta i bilkö och sen köra 40 mil kan vara det segaste jag har gjort. Som turvar  turades jag och Helena om att köra! 

Anledningen till att vi körde 40 mil var att få träffa Felicia & Sofie. Nejdå, skämt åt sido! ;) Det var för att Farba deltog på kvalitets i lördags. 

Farba var super duktig, från första till sista stund. Hon var lugn och snäll när vi anlände sent i fredagskväll. Promenerade snällt på lördagsmorgonen, stod som ett ljus medans jag knoppade, skötte sig galant på framridningen men blev tyvärr något spänd när vi gick ifrån framridningen till visningsbanan. Att lämna ett tryggt ridhus med 4 väggar till att gå ut på en gigantisk ridplan med en 20x60 bana med dressyrstaket, domarbås blev lite för mycket för fröken. 

Men jag är trots det nöjd. Hon genomförde kvalitets, visades i 3 gångarter och fick en 8:a på huvud/hals/bål! Med kommentaren "lång hals". 

Poängen blev 7,5 - Skritt, 7 - trav, 6 - galopp, 8 - huvud/hals/bål, 8 - extremiteter, 7,5 typ. 

Självklart tycker jag att hon är värd högre poäng, men för dagen förtjänade hon inte mer än så. Men med mer träning och rutin så kommer det att bli så bra. Jag är säker på att Farbis kommer glänsa på tävlingsbanorna framöver! Som den stjärna hon är ⭐️ 


Ett glas rosé är ett måste dagen innan tävling! 



Sofie, Felicia och Helena höll med om att rosé måste förtäras innan tävling! ;) 



F O K U S E R A D 


Efter löshoppningen! Felicia var snäll och hjälpte till 😄 



I mina ögon var hon den finaste hästen som visades den dagen 💕 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0