Vill. Inte. Bli. Sjuk.



Jag har varken tid eller lust att bli sjuk. Men nu på eftermiddagen har jag känt mig lite febrig. Blä. Bläää. Bläääää. Så ikväll har jag bestämt mig för att överdosera Echinagard och faktiskt ta det lugnt. 

Idag var det motsatsen till lugnt. Jag red lektion på Fabbe. Vi fortsatte att jobba vidare i en lägreform, mycket skänkelvikningar längst diagonalerna och även långsidorna. Vi red även ett par öppnor i både trav och galopp, och idag var de betydligt bättre. Inget vinglade hit & dit! Fabbe har blivit betydligt bättre och accepterar mina hjälper nu istället för att ifrågasätta. Men det är en låååång väg kvar innan det är helt perfekt. 

Däremot så kommer jag att testa att ge honom mer foder. Jag känner att han inte riktigt har tillräckligt med energi när han kommer till arbete. Här nere rids han och arbetar betydligt mer än vad han gjorde hemma ... ;) Jag kommer börja öka 0,25 och se om det blir någon skillnad. Vi hade en häst är i stallet som inte åt något krafftfoder alls från början, sen fick den 1 näve 4 gånger om dagen och det märktes skillnad! Den orkade med mer hyss! ;) 

I morgon ska Fabbe få joggas eller skritta ut, beroende på hur jag mår.. 



Mina fräcka sporremmar från PS of Sweden. Mjuka, smidiga och snygga! 




Kommentarer
Helena

Krya på dig!!

2015-04-14 @ 20:22:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0