Ingen vilodag här.


För oss brukar söndagar vara liiiite lugnare. Men eftersom det var tävling här i fredags och igår så hanns allt tyvärr inte med. 

Däremot så var det inga tråkiga sysslor som jag fick göra. Kristians 3 åring har jag fått äran att rida och trimma inför kommande OS 2024.. ;) Närå, men jag rider och tar hand om den dagligen. Eftersom det var ont om tid igår och i fredags så blev han bara longerad. Så idag var det dags att hoppa upp igen. Hästen är verkligen superfin att rida och är jätte fräck! En riktig Madde-häst! Så jag tror inte att jag kommer vilja lämna tillbaka honom till Kristian.. Haha. 

Efter 3 åringen var det dags för Fabbe att gå lektion för Kristian! Idag fokuserade vi på lösgjordheten. Att han ska kunna släppa ner nacken, ta jämnt stöd på båda tyglarna, tänka framåt och få honom kvickare i både gång, sidförande och reaktionsmässigt. Jag fick rida sidförande längst diagonalerna, tänka mycket framåt och flytta väldigt lite. På långsidorna fick jag ställa ut honom och flytta för ytterskänkeln ett par meter, lägga en volt och få honom att acceptera mina innerhjälper och sen ur volten följde jag långsidan igen och flyttade för mina ytterhjälper. I galoppen fick jag tänka precis likadant. 

Innan vi avslutade tyckte Kristian att vi kunde plocka upp honom lite i formen. Fabbe kändes riktigt fin och svarade fint och bra på mina hjälper. 

Jag måste vara super noggrann på att ha koll på Fabbes högersida. Jag vill gärna kontrollera den vänstra lite extremt mycket. Så lätta av på vänster och rama in höger.  

Det känns som om både jag och Fabbe börjar hajja Kristians koncept. Iaf börjar.. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0