Det går framåt, men först måste vi backa.


Det var ett tag sedan Farba fick ett eget inlägg här. Men hon har vilat ett tag och sen när hon började att sättas igång igen lyckades jag alltid tajma in promenader, longering eller ridning med regn & hagel. Men nu har jag haft 2 dagar utan regn och rusk, så Farba har fått jobba på lite mer ordentligt. 

Igår fick hon trava bommar medans jag longerade. Först hoppade hon över bommarna, men efter ett par gånger travade hon fint över dom. Det hände faktiskt att hon tog båda (!!!') bommarna i ett travsteg.  Hon har inga bekymmer att länga på steget! 

Nu efter vilan har hon har haft lite sadeltvång och inte riktigt velat gå fram ordentligt. Så idag tog jag hjälpt av Madelene (snyggt namn!!;)) så hon fick leda oss från början. Det är inte så att man vill sitta och sparka på en häst som har lite sadeltvång, utan det känns bättre att då backa ett par steg. Hon slappnade av efter ett par varv och tyckte att det var helt okej att jag satt på ryggen. Madelene ska hjälpa mig nu ett par dagar och sedan är Farba säkert trygg och lugn med att ha mig på ryggen igen. 





Här tog hon båda bommarna i ett steg! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0