Ännu en härlig arbetsdag!


Jäklar vad tiden gick fort i morse! Tjejen som annars är Kristians nr 1 groom har varit påskledig igår och idag. Istället har jag fått gjort hennes arbetsuppgifter. Göra iordning hästar till Kristian och ta hand om stallets kung Biggles. Det var ett tajt tidsschema på förmiddagen. Kristian ville rida 3 hästar, dvs jag skulle göra iordning, skritta fram/av och sedan spola av och fixa hästen efter ridningen. Och inte nog med det även hinna med att rida 2 hästar innan jag skulle gå på lunch.. Men eftersom jag har en sådan bra arbetskollega så hade hon gjort iordning Fabbe till mig. Så jag hann med att rida båda och var klar lagomt till lunch! Super! 

Igår pratade jag och Kristian om att testa en annan sadel på Fabbe. Så Idag red jag i en Equipe. Inte min utan en av hans sadlar. Travarbetet kändes bättre men i galoppen blev han lite vresig och kickade mot skänkeln. Vilket inte var så konstigt, den bredaste sadeln i stallet var för smal för Fabbe, så den tryckte på honom. Kristian hade däremot en Amerigo som han trodde skulle sitta som en smäck på Fabbe. Så den skulle jag få testa! 





Vi fick ett påskägg av Kristian. Proppad med godis!! Fast det är den inte längre, eftersom jag råkar vara stallets största godisråtta.. ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0