Dags att jobba sig uppåt igen


Vi gick från toppen ner till botten.. ;) 

Alltid lär man sig något, och i helgen har jag lärt mig att om du vill kunna prestera ditt yttersta så krävs det en bra uppvärmning. Dvs, helt tvärtemot vad jag och Fabbe hade möjlighet till i söndags. Tyvärr så hade klubben i Kramfors precis bytt underlag i ridhuset och inte fått till det till 100%. Det var som att rida runt i kvicksand, och det tyckte stortsett alla. Jag valde därför att inte rida fram där inne och satsade på att få till en framridning i collectingring. Vilket inte fungerade allt för bra, dåligt om plats och inget utrymme för att göra rölelser eller det som Fabbe skulle ha behövt - Galopperat av sig... 

Fabbe som var fruktansvärt pigg blev riktigt spänd. Dålig kombo! Inne på banan lyckades jag hålla honom i schack i travprogrammet, men tyvärr sprack allt i galoppen. Vi bytte, gick på dubbla spår, flög i väg, blev rädd och var jätte jätte spänd. Vilket var så synd. Om vi hade haft möjlighet till en framridning med bra underlag så är jag övertygad om att det hade gått bra i helgen. Jag hade en bra känsla igenom båda programmen, att hästen var för laddad och blev därför för spänd är inget man kan göra något åt. Jag vet att vi kan så mycket bättre :) 

Nya tag, och som sagt nu kan vi bara jobba oss uppåt!! ;) 


Enda bilden som togs i helgen... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0