Lilla fröken Faida

 
Snart är min lilla ögonsten 5 månader. Tiden går så snabbt, så snabbt. Hon är stor och ståtlig, fortfarande lika fin i kroppen och växer väldigt jämnt. Jag tror faktiskt att hon just nu inte skjuter iväg i höjd så mycket som hon gjorde i somras. Eller så är det jag som inte ser något nu när hon står på stall igen. Man blir hemmablind helt enkelt. Däremot ser jag att all fölpäls är bort, dvs all tjock, gosig och värmande päls. De dagar då det regnade, blåste och var fruktansvärt äckligt väder frös hon så mycket, såpass att jag fick åka till Hööks och köpa ett fodrat regntäcke. Så nu har hon ett litet, sött regntäcke dagar då det är dåligt väder. Hon står även fint och snällt i stallgången utan mamma Farba. Kratsa framhovarna är inga bekymmer, men hon tycker att det är konstigt att bakhovarna ska bli kratsade. Så hon brukar försöka ställa ner benet, men när hon kommer på vad jag gör så står hon snällt och väntar tills jag är klar. Häromdagen fick hon även pälsglans i svansen (för första gången!!) och jag kunde faktiskt borsta ut de små rastafläterna som fanns där. Jag tror att hon kommer få en tjock och yvig svans, hon har redan nu mycket svans för att vara ett litet (stort) föl. Tjocka och yviga svansar finns i hennes släkt. Fabbe har jätte fin svans, och även Farba. Om jag inte minns helt fel så har jag för mig att Helena har sagt att Faugona, mamma till Fabbe och Farba, Mormor till Faida också hade en tjock svans. 
 
Jag ska försöka få ut min privata fotograf, Zickan, till stallet någon dag. Det börjar bli dags för nya bilder så ni får se hur fina fina fina fina fina fina fina fantastiska Faida ser ut just nu. 
 
 
Bild från i somras. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0