Ridning x 4


Som sagt, efter att ha ridit 4 hästar och staplat höbalar ligger jag nu i sängen och lyssnar på Isas snarkningar. Hon var visst tröttare än mig! ;)

Häst nr 1 - Theo, fick idag gå ett riktigt dressyrpass. Jag var riktigt sugen på att dressyra idag, och jag tror även att Theo var det själv, för han jobbade på riktigt bra! Jag fortsatte på samma koncept som jag fick jobba på för Hasse sist. Dutta på bogen för att få honom mer öppen i skuldrorna. Det gör jag just nu i samband med öppna. Kanon tycker jag för då lurar jag honom till att räta ut sig, skit jobbigt tycker Theo för då kommer han inte undan arbetet. 

Jag tycker att Theo blir ibland lite långsam och loj när det väl kommer till kritan. Om jag ökar galoppen ska han öka uppåt och framåt. Inte en sekund senare och med kroppen i en annan riktning. Så därför kör just nu mycket tempoväxlingar i galoppen, öka ÖKA till samling. Här är jag väldigt nogrann med rakriktningen och hur jag gör med hjälperna in i ökningen, När jag har en smart häst, måste jag helt enkelt försöka vara smartare.. ;) 

När jag höll på att skritta av honom kom Xickan och Elvira förbi på besök. Förstå att Theo blev sååå glad av att se sin älskade gamla tant igen ❤️ 

Så häst nr 2 blev - Elvira!! Zickan ville så gärna rida på Theo. Självklart fick hon det. Jag däremot tog mig friheten och hoppade upp på Viran. Efter 2 varv på en volt i skritt hoppade jag av. Felicia ville nämligen att jag skulle hoppa upp på häst nr 3 - Cosmos! Så vi bytte häst. Så vi tre, Zickan, Felicia och jag red runt på varandras hästar. Det är nyttigt och roligt att rida andra hästar och få se andra personer rida ens häst! 

Häst nr 4 för dagen blev såklart - Fabbe! Han och jag hängde med Sanna och Nalle på en tur ute i skogen. Det blev mycket skrittjobb idag. Jag varierade formen, steglängden, sidvärtes och öppnor. Trots att man "bara" rider i skogen går det även där att göra finlir och jobba på vissa moment och rörelser. Eller hur? 


Kolla in Isa, visst ser hon rolig ut på bilden? 




Vi tog ett par bilder på Farba idag. Visst är hon fin? Visst hade jag fina ridkläder på mig idag? Så där ser man ut när man glömt ridkläderna och får ta det som finns i bilen. Tur kag har halva garderoben i bagageluckan ;) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0