det kan vara så att jag tävlade på en av världens finaste hästar idag

 
Det får bli ett kort men innehållsrikt inlägg nu. Klockan är mycket, jag behöver min skönhetssömn. Skämt åt sido. Jag ska upp tidigt och tävla i morgon. Därav ett kort inlägg pga att klockan redan är 23:05 ..... 
 
Fina fina fantastiska Fabbe! Tänk att han kan vara så fin och fantastiskt trots att han inte kan stå stilla en sekund när man håller på med honom på en tävlingsplats. Myror i hela kroppen, och det är verkligen helt onödigt att stå stilla tycker han. Zickan, oooh min älskade Zickan var med och hjälpte mig i första klassen idag. Hon knatade runt med Fabbe ett flertal varv på parkeringen. Stannade upp, sa ett par ord till mig och Helena och sen för att knata vidare. Enbart för att herr Fabbe tyckte helt klart att det var bättre. 
 
Första klassen idag var en LB:2a. Han var riktigt fin, avslappnad och lugn på framridningen vilket han idag även kunde behålla när vi var på tävlingsbanan. Han var så fin, så fin när jag tävlade. Trots ett par onödiga missar fick vi ihop 66 %, vilket räckte till en andra plats i den klassen. WHOHOOO!! Vi fick en blå rosett, plankett och jag fick även en morgonrock. 
 
Strax efter prisutdelningen var det dags för oss att åter igen gå i på tävlingsbanan. Dagens andra klass för oss var en LA:3a. Varken jag eller Helena hade några höga förväntningar. Vi tycker (tyckte) att Fabbe inte riktigt var redo för en LA, men eftersom det är så dåligt om tävlingar är uppe i norra sverige så får man helt enkelt passa på att tävla när det väl är tävling. En väldigt trött men duktig Fabbe genomförde programmet riktigt bra. Och visst gjorde vi det bra med tanke på att vi nästan fick ihop 64%!! Tyvärr räckte inte det till placering, men vad gör det när man får åka från en tävling och ha världens finaste Fabbe i transporten? :D 
 
 
I morgon är det åter igen en LA:3a vi ska rida. Håll tummar och tår om att det går minst lika bra som idag!! :) 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0