Dag ett av två


Här i Härnösand har det varit strålande sol och klarblå himmel. Det var verkligen skönt väder, om du satt inomhus alt i vindskydd. Det blåste ordentligt. Så pass att sanden blåste upp och bildade sandmoln som kom virvlande. 

Tyvärr gjorde blåsten så att flaggan vid tävlingsbanan smattrade som i sin tur gjorde att Fabbe blev lite spänd och rädd. Men övning ger färdighet och i morgon blir det tävlingsbanan nr 2 som ska invigas av oss. Spännande. Vi slipper iaf den där läskiga flaggan. 

Theo skötte sig bra idag. Trots en dålig början på programet  genomförde vi hela klassen och jag fick honom "att hålla sig på mattan". Däremot tycker jag att bomaren var något snål på poängen. För det som utfördes mellan början och slutet av programet var bra. Men men, bedömningssport. Jag är nöjd, och det är huvudsaken! 

I morgon är det en ny dag, ny tävlingsbana för båda hästarna och nya möjligheter för mig och mina ädla springare. 


Alltid trevligt att få saker. Ny tandborste från Tandläkarna Wiklund och nyckelband och nån skokräm från Mäklarhuset. Tack tack!! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0