Tidig morgon, ridning, lagning och laser


Idag vaknade jag 06,30 och var jätte pigg. Jag klev upp, gick på "Damernas" och därefter gick jag tillbaka till sängen. Jag gjorde verkligen allt för att somna om igen. Blundade hårt, räknade får och låtsas snarkade, inget funkade. Så därför klev jag upp och åkte till stallet och red Theo. Eftersom jag var borta i veckan fick han ta det lugnt. Jarek gick några promenader med honom och Nartina tömkörde honom en dag. Så idag joggade vi runt. Jag kände att något inte stor rätt till för han ville inte räta ut sig i högersidan. Vid det här laget har jag lärt mig vad som då behövs, nämligen laser. Kim berättade att vi  igår hade haft en lös häst på gården och Theo hade blivit helt Carzy och sprungit som en galning i hagen. Vilket är dumt eftersom bitvis är den hård och knölig.. Så nu på eftermiddagen fick Carl-Uno alias Lasermannen kolla igenom Theo. Lite öm var Theo så han fick laserbehandling . Så nu har jag återigen en fräsch och glad häst! 

Eftersom vi, jag Theo och Fabbe ska iväg på äventyr nästa vecka passade jag på idag att fixa alla småsaker på hästtransporten. Den trasiga mattan täcktes över med en plåt, lampan lagades, alla gångjärn mm smörjdes. Enda som nu är kvar är att fixa så att reservdäcket hamnar på sin plats i transporten, men tyvärr hade vi inga muttrar som passade. 

Jag hann även tvätta nästan allt som Theo ska ha med sig. Benskydd, benlindor och schabrak. Det enda som är kvar att tvätta är ett par täcken. Himla skönt att vi har en tvättmaskin i stallet!! 


Isa hjälpte mig och Pappa väldigt mycket när vi höll på med transporten ;) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0