Somriga ljuvliga Skåne


Jag har haft ett par riktigt riktigt trevliga och grymma dagar nere i Skåne hos Hasse! 

Det blev typ som en spontanresa. Jag bokade biljetten i tisdags och åkte på Onsdagen. Väl framme i (somriga) Skåne åkte jag och Hasse direkt till Flyinge för att kika på bruksprovet. I onsdags var det gångarter som stod på schemat för årets hingstar. Det var en salig blandning bland fina, mediokra och några var faktiskt (med handen på hjärtat) riktiga soffpotatisar till hingstar. Alltså inget man själv hade valt att avla på. Favoriterna i år är Van Vivaldi som är efter den fina hingsten Vivaldi och RayMore efter JJ RayBan. Trevliga och välridna hingstar! 

Trots att vi har flängt runt på flyinge har det även blivit mycket ridning. Hasse har köpt sig en riktig guldklimp som trots sina 4 år inte har gjort så mkt annat än att promenera runt i en lösdrift. Annat har Niro (som hästen heter) att se fram emot nu. I torsdags red vi in honom och vi testade även på att svänga själv, stanna, gå fram i både skritt och trav. Saker och ting går väldigt lätt och odramatiskt när man gör det på rätt sätt. Fast man kan inte förvänta sig annat när Hasse har ett finger med i spelet. Själv är man bara glad och tacksam att man får vara med och lära sig. Man kan aldrig bli mätt på kunskap, tänk på det! :) 

Jag fick även hoppa upp och rida den andre guldklimpen som Hasse har i stallet. Jag red den hästen för ca 1,5 år sedan och skillnaden från då till nu är så pass stor att trots att Lyxen gick runt och körde med mig från början, tycktejag  att han kändes fin. Efter ett tag fick Hasse nog och tyckte att det var dags att jag och Lyxen fick arbeta. Han instruerade och berätta hur jag skulle rida och vips så blev det en annan häst, och jag insåg att han hade kört med mig :P Det var kul att sitta på en häst som är såpass inriden efter Hasse. Nu vet jag vad jag ska sträva efter på både Fabbe och Theo. 

Tiden går fort när man har roligt, och jag hade mer än gärna stannat kvar i Skåne längre. Däremot är det snart dags att bege sig ut mot ett nytt äventyr, så om ett par veckor kanske jag tom längtar hem till Östersund ;) 

 





En av favoriterna RayMore e. JJ RayBan 

Jag råkade även gå förbi en ridsportaffär som hade 50% på allt i butiken. Så det blev nya skydd till Theo, boxgardin och ett par nya ridskor till mig. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0