Nya saker i hästväg, igen!

 
Om jag säger så här så är jag och har varit riktigt pigg hela dagen. Galet skön känsla! Men det är väl rätt självklart efter 13 timmars sömn igår natt!!! 

Så i morse vaknade jag, pigg och lite brydd över att jag hade sovit så pass många timmar. Det blev en snabbfrulle direkt och sen stack jag iväg till hästaffären Kvalitet Häst & Hund i Flen. Jag åkte dit för att köpa ett par vita ridbyxor, jag åkte därifrån med en ny kandarstång och ett par ridstrumpor. Men jag provade faktiskt ett flertal fina vita pikeur ridbyxor. Sköna - ja visst. Dyra - Mmh! Snygga - jaaaa! Genomskinliga - tyvärr! Alltså okej att det sägs att pikeurs ridbyxor är så tunna att dom knappt känns av, typ som ett extra lager skinn. Men pikeur, vem vill ha genomskinliga vita ridbyxor? Inte jag! Så i morgon fortsätter jag mitt sökande efter vita ridbyxor... Däremot hittade jag en ny kandarstång till Theo. Ett med rörliga sidostänger. Jag var först lite fundersam till att köpa det pga att det fanns endast med tungfrihet. Theo föredrar/föredrog utan tungfrihet. Men jag chansade och testade det idag när jag red. Till min stora förvåning fungerade det mycket bra (fanfar)! Theo verkade gilla stången och gick riktigt bra . Känns lovande! 

Fabbe gick också bra idag, dock på hans vanliga tredelade bett. Han får lov att vänta ett tag innan det blir dags att fundera vad för kandarkombination som han tycker bäst om. Idag fick Fabbe göra en övning som vi har gjort för Hasse. Skritt på en fyrkant, typ 20x20 m. I hörnen - bakdelsvändning, därefter galoppfattning från skritt - galopp ett par språng - ner till skritt - bakdelsvändning. Jag gjorde övningen lättare och la in bakdelsvändningarna och fattningarna när jag hade fått koll och ramat in honom korrekt. Hellre kvalité istället för kvantitet. Eller hur? 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0