Gårdagen


Igår 22:31 låg jag utslagen i sängen. Härligt. Kroppen var trött och hjärnan var trött. Vilket var helt ok med tanke på att jag hade hunnit med hur mkt som helst igår. 
 
07.00 var jag hos Theo och fodrade samt släppte ut hästarna. När alla hästar var ute åkte jag och Theo iväg och trimmade lite i ridhuset. Han var fin och duktig, men inte jag. Att försöka rida på tom mage är ingen hit. Man har ingen ork eller koncentrationsförmåga. Men han fick iaf röra på sig. Efter jag hade ridit klart upptäckte jag att klockan var mer än vad jag trodde! Snabba puckar och sen en sekund senare var jag på travet för att agera hästskötare! Jag vet dock inte hur duktig jag var eftersom det är flera år sedan jag delade en häst. Men jag stod mest och kollade på och sa några väl utvalda ord då och då. Mamii skötte dig nämligen ypperligt själv! 
 
Efter travet blev vi ridsugna. Så Mamii tog Åman och jag snodde Elvira från Frida. Och vilken racertur vi hade! Båda hästarna var galet pigga. Elvira, 25 år vet inte om att hon är en gammal och skör tant, utan hon var den som låg på mest och var skit förbannad för att hon inte fick springa förbi Åman. 
 
Efter den racerturen åkte jag pch red ett dressyrpass på Fabbe i ridhuset. Han var väldigt fin och avslappnad. Vi joggade runt, gjorde några skänkekvikningar och ett par galoppfattningar.  
 
 
 
 


Elviras berömda skitfläck... 
 
 
 
 
Mamii och Åman 

 
Fabbe har fått ett nytt pannband, så fint! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0