Älskade häst!


Känslan att gå ifrån ridhuset med ett leende är obeskrivlig. Inte nog med att man är jätte nöjd över dagens pass, det tänds även en liten gnista. Man vill ha mer. Tävlingar, träningar och mer ridning. Det är så kul! Fina fina Theo var då fin och ambitiös idag. Full fokus på arbete mellan bocksprången. Det är svårt att bli arg när han är full av glädje och energi, och ibland kryper det till lite för mkt i kroppen på honom. Jag brukar låssas som ingenting och fortsätter att rida. Men idag kunde jag inte låta bli, det bara bubblade av skratt och glädje i mig med. Fina fina älskade Theo! 

Jag tror att vi (Hasse, jag & Theo) har hittat ett koncept inom ridningen som fungerar väldigt bra. Idag fick jag som sagt kvitto på det. Alla rörelser satt som en smäck! Öppna, diagonala slutor, enkla byten, tempoväxlingar och vanliga byten vara flöt på som om vi inte hade gjort annat! Så kul!! Nu gäller det att komma ihåg dagens ridning och fortsätta med samma upplägg. Övergångar övergångar, rakriktning, lossande och "öppnande", är just vad vi kommer fortsätta att nöta. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0