Söndag

 
Men wow vilket väder vi har haft idag. Strålande sol och alldeles lagomt varmt. Jag vågar nästan säga att vi har äntligen fått sommar. Det ni är inte illa för att vara Jämtland.
 
Idag hade jag bokat in min medryttare Zickan, eller ja, det kan ha varit så att hon bokade in sig själv med. Vi två motionerade Fabbe och Theodor tillsammans idag. Min plan med de båda var att de skulle få gå markarbete, dvs trava bommar och hoppa små hinder. Varierad träning är bra träning, även för den obegåvande hoppehäst Fabbe. Men det blev trots att vi hade släpat fram travbommar och ett litet hinder, blev det mestadels dressyrjobb. Jag kom liksom på mig själv att jag varken hade travat bommar eller hoppat hindret, så det fick som bli ett litet break från dressyren, och så ägnade vi oss lite åt hoppningen. Efter ett par skutt och några travsteg över bommarna fortsatte jag med dressyrandet. Jag kände idag att det var dags för att höja galoppkvalitén ett snäpp idag. Lite mer bärighet och lite kvickare ville jag ha honom. Det blev små och knappt synbara tempoväxlingar, mycket "öppnande" av fronten och så satte jag honom lite mer än vanligt i galoppen, och efter ett tag fick jag en helt annan galopp. Jag utnyttjade Zickan ett par minuter och bad henne att kolla, och även hon tyckte att det blev stor skillnad. Hon sa även en gång till mig att det inte var tillräckligt, så jag fick spänna bågen lite mer. Det blir ibland lite för mesigt när jag rider själv, så därför kan det vara bra att ha någon som ser till att man spänner bågen liiiiite mer. 
 
Zickan gjorde ett utmärkt jobb med Theo idag. Han såg så fin och avslappnad ut. Det var så att jag blev ridsugen och kände för att hoppa upp själv på honom ;) I morgon får hon fortsätta där hon avslutade ridningen idag. Jag har nämligen fullt upp i morgon med tre hästar som ska trimmas. Så det passar mig ypperligt om hon tar Theo och trimmar honom.
 
 
 
Så här kan även två skönheter se ut, ibland. Men oftast är Zickan och Theo så söta och fina som de är på bilden nedanför. 
 
 
Men Wow! Kolla in denna fantastiska galoppbild på mina två favoriter! 
 
 
 
 
Bildbevis på att vi hoppade idag! ;)
 
 
Vännerna Zune och Lars får avsluta dagens bloggande med denna härliga bild som Zickan tog idag! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0