Så kul.

 
 
I torsdags var Hasse här och trimmade mig och andra ekipage. Solen sken och det var perfekt ridtemperatur ute. Inte för varmt, inte för kallt. Lagomt helt enkelt. Fabbe och jag hade en lång framskrittning, även jag eftersom jag promenerade med honom. Så vi både var väl framskrittade när det var min tur. Hasse började att påpeka att jag skulle vara mer nogrann med att ha ett jämnt stöd, det blev därför mycket skrittjobb från början. Hitta stödet, behålla stöder samt kontrollera tempot och steglängden. När allt det var under kontroll fick jag börja trava. Fast ordet trav känns helt fel, jag fick börja sväva fram. Fabbe hittade verkligen stödet fram, och då kom denna fantastiska trav som han har, Alltså, han verkligen svävar fram då. Det är en grym känsla. 
 
Vi jobbade väldigt mycket diagonala slutor, och på slutet gjorde Fabbe riktigt fina både till höger och vänster, vilket inte är illa med tanke på att vi bara har testat att göra de ett fåtal gånger. Bland de sista slutorna jag gjorde fick även jag in känslan i hur jag ska fånga upp honom, för att få till högerslutan helt korrekt. Phu, det är svårt och mycket att tänka på ibland. Men det är så kul när poletten väl trillar ner, och enkelt. Det gäller både häst och ryttare! ;) 
 
I går när vi red för Hasse hade vi inte lika tur med vädret. Regnet vräkte ner, eller det var typ lite regn men det kom väldig tätt. Jag hade inte planerat för regn, så jag kom i en vanlig jacka, dvs inte en regnjacka, och vita benlindor på Fabbe. Dom vita benlindorna var långt ifrån vita efter en timmes ridande på en sandplan i regn. Himla tur att det  finns tvättmaskiner. Haha.. 
 
Fabbe gick även igår riktigt bra. Vi fortsatte på samma spår som i torsdags. De diagonala slutorna var ett snäpp bättre, och öppnorna vi gjorde var också väldigt bra. Så min läxa nu framöver är att se till att behålla stödet fram och att han svarar korrekt för mina hjälper. 
 
Så nu blir det ett par veckor av eget trimmande, tills Hasse kommer igen och delar med sig av tips, tricks och sin kunskap. Efter varje gång han har varit här inser jag hur bortskämd jag var när han bodde här.. Då var det aldrig flera veckor av eget trimmande, utan då var det bara ett par dagar. 
 
Sanna filmade lite när jag red i onsdags. Så jag ska försöka ta tag i att ladda ner min videofmy (om den appen nu heter så??) så jag kan börja lägga ut filmer här igen. För det hade väl varit kul?  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0