Ett par rader om tävlingen i söndags

 
Kan man annat än att säga att min uppladdning med ett glas rosé på balkongen i lördags var bra uppladdning, NEJ. Hädanefter blir det alltid ett glas rosé dagen innan tävling. 
 
I söndags blåste det ordentligt, det var kyligt ute och molnen låg täta på himlen. Typiskt "snart midsommar väder", iaf för oss uppe i Jämtland.. Istället för att leta fram mössa och varma kläder, tog jag min fina oljerock-jacka och åkte till stallet. Lite dumt med tanke på att jag senare under dagen frös. 
 
Söndagens första klass var en LB:2. Tyvärr så var det väldigt öppen tävlingsplats, som låg i närheten av en sjö. Det som redan blåste mycket, upplevdes som om det blåste ännu mer när man gick in på tävlingsbanan. Fabbe blev lite loj och svarade inte riktigt framåt, vi fick då ett par missar men även ett par moment som blev riktigt bra. Vi fick 63 % och trots att vi var bland de första lyckades vi hålla oss kvar och fick en fin 4:e plats. Dagens höjdpunkt var när vi fick protokollet och såg att Fabbe hade fått 7,5 poäng på sina gångarter. Och kommentaren En häst med mycket gummi under hovarna av domaren! Vi fick en fin röd rosett, ett fodermått, ett sittunderlag och en reflexväst. 
 
Inför andra klassen, LA:3 blev det en kort och intensiv framridning. Jag renodlade hjälperna, och red på mycket framåt. Kanske lite för mycket för Fabbe blev riktigt på hugget och jag kände strax innan jag skulle in på banan att jag skulle ha behövt en längre framridning. Alltid lätt att vara efterklok! Inne på banan skötte han sig bra, han gick på mer framåt och var jämnare i bjudningen. Han gjorde även en väldigt fin skänkelvikning som belönades med en 7:a, vilket var kul eftersom vi har haft lite svårt för dem. Övning ger färdighet! Vi red ihop 63,57 %, och med den procenten belönades vi med en 1:a plats!! Jag blev lite smått chockad när de sa i högtalaren att jag hade vunnit. Eftersom tävlingen inte använde sig av equipe så hade jag noll koll på vad de andra hade ridit på för procent. Så kul! Vi fick en stor fint blå/gul rosett och även ett fint ylletäcke från HÖÖKS. 
 
Så nu till den stora nackdelen med att bo långt norrut. Nästa tävling är om 2 månader, så det betyder att jag har en väldigt lång träningsperiod att se fram emot. Vilket jag hoppas på att du Hasse kommer upp minst 1 gång i veckan då? Det är ju trots allt en träningsperiod ... ;) 
 
 
 
 
 
Här syns det vilken härlig trav Fabbe har i sig. 
 
 
 
 
Zickan har fotograferat så mycket, och fått så många fina bilder! Ni kan förvänta er en bildbomb inom en snar framtid. Jag ska bara ta mig tid att åka ut till henne och välja ut vilka jag ska visa er  ... =) 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0