en skön tisdag

 
I tisdags hade jag och Zickan stallhäng ihop. Förr var det vardag för oss, men nu är våra stallhängdagar typ heliga eftersom de inte sker så ofta. Isa tyckte som jag att det var riktigt kul att även hennes vänner, Lars och Zune kom och hängde med henne i stallet. Det tyckte även dom, speciellt Zune som knappt visste vart han skulle ta vägen när han såg Isa.. Lite små kär är han allt i henne, men Isa tycker fortfarande att Lars är den finaste killen i hela världen. 
 
Zickan ska nu under en period hjälpa mig lite med Theo. Det blir sena kvällar och nätter när jag har ett par hästar som ska ridas och skötas, så då passar det ypperligt att Theo får lite kvalitetstid med Zickan. Så i tisdags var det deras första pass på jätte länge. Zickan som tidigare har haft lite bekymmer att galoppera på Theo gjorde det då bättre än någonsin, Bra jobbat!! Som hon själv sa hade hon bestämt sig för att R I D A. Det gjorde hon verkligen! Nu låter det som om Zickan inte kan rida, men det kan hon. Det är bara det att Theo har en stor galopp, som man måste försöka kontrollera och rida och ja tänka samtidigt. Det är svårt, men hon fick verkligen till det bra. Theo pustade och stönade, och det är ett gott tecken. Då vet man att han jobbar ordentligt. 
 
Jag passade på att motionera lilla Fabbe samtidigt. Och nu är det okej att säga lilla Fabbe. Herregud vad stor Theo var när jag satt på en annan häst! Jag förstår vad alla andra har surrat om tidigare.. Haha..   Fabbe och jag fortsatte att jobba vidare på att gå i en lägre form med ett jämnt stöd på bettet. Allt tjat och trimm börjar ge resultat, för nu tycker jag att han söker sig framåt neråt mer och mer. Och det är positivt!  
 
Något som är väldigt bra och roligt är att Zickan oftast har sin kamera med sig när det är stallhäng och ridning. Så det blev ett par bilder tagna under kvällen. Självklart på oss när vi red, även när Fabbe och Nalle fick gå ut i deras beteshage för första gången och så klart på finaste lilla fölisen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0