Ridning x 3 och tävlingsplanering

 
Idag tog jag och Fabbe en härlig tur ute, bland alla bremsar och flugor. Herregud vad elaka dom var idag, och tydligen var Fabbes rumpa en fin delikatess idag. Jag dödade säkert 869504 st under den korta tiden vi var ute. Det blev mycket galopp idag, vilket var väldigt uppskattat av Fabbe som dundrade på framåt i fullfart. Nu pratar vi fullfart i dressyrspråk, så det var mer en väldigt ökad galopp. Vi gjorde några galoppintervaller uppför en åker och sen avslutade vi med att rida lite mer samling i galoppen. Solen verkligen stekte under hela ridturen så när vi kom tillbaka fick han bli duschad och sen direkt ut i hagen för att rulla sig. Skönt att man kan släppa ut hästarna utan täcken, hoppas att vädret fortsätter så här. 
 
Jag hann med att snabb mocka en box och sen kom Zickan och Elvira. Jag kände mig nämligen väldigt våghalsig idag så vi begav oss ut på en tur ut i skogen. Vilket gick med bravur! Theo tyckte att det var toppen och skrittade på framåt med spetsade öron och verkligen njöt! Eftersom vi två inte står i samma stall längre lämnade jag och Theo av våra favorit flickor och skrittade (iaf sista biten) hem. Duktig duktig Theo som kunde hålla alla bokstäver i styr idag ;) 
 
Efter Theo och Viran så var det dags för två nya pållar för mig och Zickan. Båda hästarna gick bra och både jag och Zickan var så där härligt svettig som man bara är efter att ha ridit. Hehehe. 
 
Helena kom till stallet lagomt tills vi hade ridit klart. Hon hade skrivit upp alla de kommande tävlingarna på postit lappar. Så vi satt och planerade, funderade och analyserade över vart vi skulle åka. Vi kom egentligen inte fram till något förutom att första tävlingen för Fabbe blir den 10 Augusti. Kul att tävlingssäsongen snart drar igång igen. Ja, om ett par veckor då. Som tur är går tiden fort! 
 
 
Zickan in action idag! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0