Falsterbo dag 2

 
I lördags var den stora dagen för folket som var och visade upp sina Amerikanska Miniatyr Hästar, det var då det var tävlingsdags i grenen Obstacle driving. Jag själv trodde inte att det skulle locka så mycket folk med tanke på att de flesta antagligen är där för att kolla på hoppning eller dressyr. Men alla 3 läktare var fullsatta och folk satt kring staketet på gräsbanan  - Väldigt mycket folk! 
 
Obstacle driving är en tävlingsform där dom kör hästarna över hinder, bla en bro, vattenmatta. Men det är även lydnad bla ryggning och slalom. Jag måste säga att det var roligt att se när dom körde omkring och det tror jag även att publiken tyckte. Silver som jag och Stina var hästskötare till kom på en välförtjänt 2:a plats, hon och Monika var så duktiga!!
 
 
Men lördagen gick inte endast till att vara hästskötare åt miniatyr hästarna utan vi kollade även på kändishoppet, Derby-hoppningen och självklart även dressyr! Jag fick lite extra dressyrtid av Stina så jag hann även se ett ekipage i World Dressage Masters Grand Prix CDI5*, och även prisutdelningen. Jag hann tyvärr inte med att se så många ekipage i küren (som gick efter Grand Prix klassen) Men jag hann se den viktigaste nämligen Patrik Kittel och Scandic! WOW säger jag bara! Alltså jag är helt tagen utav ritten, trots att han hade ett flertal missar. Patrik är så grym och Scandic gjorde piaff och passage övergångar som var helt fantastiska! Självklart tog han hem segern på en god marginal. 
 
Som ni säkert förstår hade jag en fantastisk lördag på Falsterbo Horse Show! :D 
 
 
Alla Miniatyrhästarna samlade.

 
Vinnaren av Obstacle Driving - LILLAN!!
 
 
Vinnartäcket var lite i det största laget, trots att det var storlek 95 cm... 


 
Monika och Silver med sin stora fina rosett



Stina fick testa att köra Silver en kort sväng. 
 
 
Jag och Lillan. Visst är hon liten? :D 
 
 


Nervösa kändisar precis innan de ska in på banan. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0